بازاریابی دیجیتال

همکاری در فروش چیست از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا

  • به گفته دکتر ماکان آریا پارسا همکاری در فروش یک نوع روش تبلیغاتی است که هم برای مجریان آن و نیز تولید کننده یا فروشنده اصلی کالا، سود دو طرفه دارد. کسانی که در چنین برنامه هایی شرکت می کنند، می توانند با دریافت پورسانت کالا به ازای هر فروش، بازدید یا غیره، کسب درآمد داشته باشند. افیلیت مارکتینگ یکی از بهترین کانال های درآمدزایی است که به صورت 24 ساعته و آنلاین قابل انجام می باشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر راجع به آن صحبت کنیم.

    ماکان آریا پارسا کارآفرین خوش فکر ایرانی

    منظور از همکاری در فروش یا Affiliate Marketing چیست؟

    طبق نظر دکتر ماکان آریا پارسا همکاری در فروش که به آن افیلیت مارکتینگ یا affiliate marketing نیز می گویند، یکی از روش های جدید بازاریابی است که می توانید از طریق آن سهمی در فروش یک کالا داشته باشید. قدمت این روش به 34 سال قبل باز می گردد. زمانی که فردی به نام ویلیام جی توبین، اولین برنامه افیلیت مارکتینگ خود را برای شرکت PC Flowers & Gifts راه اندازی کرد.

    در رابطه با اینکه افیلیت مارکتینگ چیست باید گفت یک روش بازاریابی است که شما می توانید با پورسانت گرفتن از فروش هر محصول، کسب سود کنید.به گفته دکتر ماکان آریا پارسا پورسانت، درصدی از مبلغ معامله است که به عنوان پاداش برای کسی که در فروش یک کالا مشارکت کرده است، اعطا می شود. همچنین ممکن است به آن کمیسیون نیز گفته شود. به همین خاطر است که به آن افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته می گویند. در گذشته نیز این روش به صورت سنتی وجود داشته اما امروزه شما می توانید از طریق فضای مجازی نیز آن را انجام دهید.

    مدل مدرن یا بروز affiliate marketing که در فضای مجازی استفاده می شود، از سیستمی به نام Merchant استفاده می کند. Merchant سیستمی است که می توانید داده های مدنظر خود را از کاربران و یا عملی که برای آنها تعریف شده مشاهده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی روش همکاری در فروش محصولات دیجیتال بپردازیم.

    affiliate marketing

    همکاری در فروش محصولات دیجیتال و آنلاین چگونه است؟

    دکتر ماکان آریا پارسا اعتقاد دارد که روش همکاری در فروش محصولات آنلاین که در فضای مجازی انجام می شود، 2 شکل متداول دارد که عبارتند از: پورسانت به ازای هر فروش و پورسانت به ازای بازدید است. در این خصوص به صورت جداگانه می توان گفت:

    • پورسانت به ازای هر فروش: در این روش درصدی از کل قیمت فروش محصول به فرد داده می شود که مبلغ آن کاملا وابسته به تعرفه کالا خواهد بود. معمولا پورسانت فروش محصولات دیجیتالی مانند نرم افزارها بیشتر از حالت سخت افزاری است. به این شیوه افیلیت مارکتینگ محصولات آنلاین، Pay Per Sale نیز می گویند.
    • پورسانت به ازای بازدید: مدل دیگری از روش های تبلیغات افیلیت نیز وجود دارد که شما می توانید به ازای هر ویزیتور که به سایت فروشنده یا مرچنت می فرستید، یک مبلغ را دریافت کنید. در این حالت اینکه کاربر خرید کند یا خیر مهم نیست. همچنین باید بدانید بازدید به ازای تعداد نمایش آگهی هایی که در سایت مقصد مشاهده می شود، محاسبه شده و معمولا برای سایت های پربازدید بسیار جذاب است.

    یک مدل دیگر همکاری در فروش در فضای مجازی عبارت است از:

    • پرداخت به ازای ثبت نام کاربران: در این حالت شما می توانید به ازای انجام یک کار خاص توسط کاربری که از سایت شما به سایت فروشنده می رود، امکان دریافت کمیسیون یا درصدی از سود را داشته باشید. این فعالیت ممکن است هرچیزی باشد که معمولا پرکردن یک فرم، ثبت نام یا غیره هستند. به این روش از افیلیت مارکتینگ محصولات آنلاین، Pay Per Lead می گویند. در اینجا مفهوم Lead به معنای کاربری است که به سایت شما آمده و از آنجا به سایت فروشنده اصلی می رود. سپس کاری که تعریف شده است را انجام می دهد.

    آمارهای حاصله از لینک های مرچنت در سایت های همکاری در خرید و فروش، به صورت منظم در پنل کاربری جمع آوری شده و نمایش داده می شوند. سپس به ازای مبلغ توافق شده، وجه آن محاسبه و پس از یک دوره به حساب شما واریز خواهند شد.

    همکاری در فروش با پورسانت بالا

    بهترین سیستم های افیلیت مارکتینگ چیست؟

    از نظر دکتر ماکان آریا پارسا انتخاب بهترین سیستم های همکاری در فروش می تواند یک گام مهم برای وارد شدن و کسب درآمد در این روش باشد. در این خصوص می توان چند وب سایت مطرح ایرانی و خارجی را بیان کرد که عبارتند از:

    • دیجی کالا: بزرگترین پلتفرم فروش محصولات آنلاین در ایران، دیجی کالا نام دارد که پیشرفت های بسیار زیادی را از گذشته تاکنون داشته است. از جمله می توان به قابلیت چند فروشندگی، امکان خرید اقساطی و غیره اشاره کرد. یکی از برنامه های جانبی دیجی کالا، سیستم همکاری است که می توانید در صورت داشتن یک وب سایت پرمخاطب یا اکانت پرمخاطب در شبکه مجازی در این برنامه شرکت کنید. پس از ثبت نام می توانید به لینک های affiliate marketing محصولات مختلف دسترسی داشته و آنها را در سایت خود قرار دهید. برای شرکت در این برنامه، به لینک dash.affilio.ir مراجعه کنید.
    • می مارکت: یکی دیگر از پلتفرم های ایرانی که می توان در این بخش نام برد، می مارکت است که دارای بیش از 15 سال سابقه همکاری می باشد. شما می توانید در شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و از طریق تبلیغات کلیکی و نیز سایت های خدمات رسانی مثل شیپور از این برنامه در این پلتفرم استفاده کنید.
    • ShareASale: اگر بخواهیم بهترین سیستم های همکاری در فروش خارجی را به شما معرفی کنیم، می بایست به ShareASale اشاره کرد. این مجموعه یک شبکه بازاریابی قدیمی در آمریکا است که در سال 2000 تاسیس شده و می توانید از طریق آن، میانگین کمیسیون محصولات را به همراه میانگین فروش آنها مشاهده کنید.
    • Amazon Associates: آمازون فروشگاه نامبر وان در سطح جهانی است که بدون شک دارای سیستم همکاری در خرید و فروش کالا می باشد. شما می توانید لینک محصولات این سایت را دریافت کرده و به ازای خرید از آن، 10 درصد از مبلغ فروش را دریافت کنید.
    آشنایی با بهترین سیستم های افیلیت مارکتینگ

    چگونه همکاری در فروش با پورسانت بالا داشته باشیم؟

    اگر شما هم می خواهید برای همکاری در فروش با پورسانت بالا اقدام کنید، می خواهیم چند نکته و راهکار را در این رابطه بیان کنیم که می توانید آنها را درنظر بگیرید:

    • نیچ کار کردن: برای آنکه بتوانید شانس خرید محصولات هدف خود را بیشتر کنید، می بایست جامعه هدف خاصی داشته باشید. همچنین شما باید با نیچ کار کردن، افراد مرتبط را پیدا کرده و محصولات تان را به آنها معرفی کنید. این کار شانس فروش کالا را بیشتر کرده و نرخ تبدیل را افزایش می دهد.
    • پروموت کردن محصول: برای آنکه بتوانید مخاطب را به محصول علاقمند و در قدم بعدی تشویق به خرید کنید، لازم است تولید محتوای قدرتمندی داشته باشید. در این حالت می توانید محصول خود را پروموت کرده و بهترین نتیجه را بگیرید.
    • همکاری با پلتفرم های بزرگ: از پیشنهاداتی که در این مقاله راجع به بهترین سیستم های افیلیت مارکتینگ در ایران و جهان معرفی کردیم استفاده کنید.
    • افیلیت مارکتینگ دلاری: همچنین در صورتی که دانش خوبی در زبان انگلیسی دارید، می توانید برای افیلیت مارکتینگ وب سایت های خارجی اقدام کنید. درآمد این بخش به جهت ارزش بالای ارزهای خارجی، بسیار جذاب خواهد بود.
    آشنایی با بهترین سیستم های افیلیت مارکتینگ

    پرسش های متداول

    در انتهای این مقاله راجع به affiliate marketing می توان به چند پرسش متداول از شما کاربران اشاره کرد که عبارتند از:

    • مزیت های روش کسب درآمد از طریق همکاری در فروش چیست؟

    در این خصوص می توان به 4 ویژگی مهم اشاره نمود که عبارتند از: هزینه شروع بسیار کم که ممکن است به 1 میلیون تومان هم نرسد. ریسک بسیار پایین که این حرفه خواهد داشت. ترافیک هدفمند که می تواند مخاطبانی که مرتبط به محصول یا علاقمند به کالای شما هستند را دربرگیرد و نیز ROI بالا که در صورت عملکرد قوی در این بخش، می توانید نرخ بازگشت سرمایه خوبی را تجربه کنید.

    • چگونه می توان سیستم افیلیت مارکتینگ را شروع کرد؟

    مهم ترین پیش نیاز برای آنکه بتوانید چنین سیستمی را راه اندازی کنید، داشتن یک پلتفرم با ترافیک ورودی بالا است. چنین پیش زمینه ای می تواند یک سایت، یک اکانت در یک شبکه اجتماعی، یک کانال در پیام رسان ها و غیره باشد. مهم آن است که مخاطبان شما اقدام به خرید کالا یا بازدید از صفحه محصول نموده و شامل افراد بسیاری باشند.

    • عیوب سیستم افیلیت مارکتینگ چیست؟
    دکتر ماکان اریا پارسا در سخنرانی کارآفرینان موفق

    در این خصوص می توان به چند مورد مهم اشاره کرد که عبارتند از: بسیاری از پلتفرم ها برای این روش یک حداقل پایه از درآمد را تعریف کرده اند و تا زمانی که سود شما به آن نرسد، تسویه حساب انجام نمی شود. همچنین کسب درآمد در این روش بسیار اندک بوده و ممکن است طولانی باشد. در کنار این موارد باید به قوانین سخت گیرانه پلتفرم های ارائه دهنده این سرویس اشاره نمود که تنها برای سایت ها یا شبکه های اجتماعی با تعداد مخاطب بالا ارائه می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 + سه =

    دکمه بازگشت به بالا