مقالات

بهترین کسب و کار اینترنتی چیست؟

  • بهترین کسب و کار اینترنتی چیست؟ چه نوع کسب و کارهای آنلاینی را می توان در فضای مجازی ایجاد کرد؟ با ماکان آریا پارسا همراه باشید تا با بررسی برترین نوع کسب و کارهایی که تاکنون در ایران و جهان ایجاد شده اند آشنا شویم. همچنین در ادامه ایده های مختلفی برای ساخت این نوع کسب و کارها به شما معرفی خواهد شد.

    دکتر آریا پارسا مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره مرکز توسعه آموزشهای مجازی پارس

    کسب و کارهای اینترنتی چه هستند؟

    بهترین کسب و کار اینترنتی، مشاغلی هستند که می توانند با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی و سود را داشته باشند. امروزه مشاغل فضای مجازی مواردی هستند که به طور کامل در اینترنت انجام می شوند. تجارت آنلاین می تواند شامل فروش کالاها و همچنین ارائه یکسری خدمات در این فضا باشد. محبوبیت روزافزون تجارت الکترونیک دلیل مهمی است که می تواند شما را به سمت این نوع مشاغل و شروع تجارت آنلاین هدایت کند. تا سال 2040، مصرف کنندگان 95 درصد از خرید خود را از طریق اینترنت انجام خواهند داد. همچنین جالب است بدانید که در سال 2020، تعداد خریداران دیجیتال در سراسر جهان به دو میلیارد نفر رسیده است.

    یکی از مزایایی که بهترین کسب و کارهای اینترنتی دارد، انتقال اعتبار از فروشگاه فیزیکی و مجازی به یکدیگر است. امروزه حضور آنلاین اعتماد به کسب و کار شما را افزایش می دهد. مشتریان وقتی می توانند بدون زحمت با یک شرکت ارتباط برقرار کنند، احساس اطمینان بیشتری می کنند. این نوع کسب‌وکارها نیازی به داشتن کارخانه‌های تولید، دفاتر، فروشگاه‌ها و غیره ندارند. همه چیز از ابتدا تا انتهای فرآیند از طریق رایانه و اتصال به اینترنت انجام می‌شود. بازار هدف شما در کسب و کارهای اینترنتی، اینترنت و یا به طور دقیق تر، نتایج گوگل هستند. در کسب و کارهای اینترنتی، علاوه بر داشتن یک سایت، عناصر دیگری نیز وجود دارند که عبارتند از تبلیغات، ارائه محصولات، مجوزها و ارتباط با مشتری. غالب این موارد نیز در فضای مجازی انجام می گردد.

    بهترین کسب و کار اینترنتی چیست

    بهترین کسب و کار اینترنتی در دنیای کنونی چیست؟

    تاکنون نمونه‌ های موفق بسیاری در زمره بهترین کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شده اند که از جمله آنها می توان به آمازون، alphabet inc، علی بابا، نتفلیکس و غیره اشاره کرد. در پاسخ به این سوال که بهترین کسب و کار اینترنتی چیست، می توان ایده هایی را معرفی کرد که می توانید آنها را درنظر داشته باشید. این موارد عبارتند از:

    • خدمات دیجیتال و آنلاین: یکی از مواردی که باید در پاسخ به این پرسش که بهترین کسب و کار اینترنتی چیست به آن اشاره کرد، آژانس های خدمات دیجیتالی می باشند. این نوع کسب و کار، تجربه و مهارت محور است و از آنجایی که پیش زمینه و نیاز بسیاری از کسب و کارهای فضای مجازی می باشد، طیف مشتریان و درآمد خوبی را خواهد داشت.
    • فروش دوره های آموزشی: در سطح بازار خارجی و یا داخلی، می توان در پاسخ به اینکه بهترین کسب و کار اینترنتی چیست، از وب سایت های فروش دوره های آموزشی نام برد. در این زمینه نمونه های موفق بسیاری وجود دارند که می توان از جمله آنها به udemy و یا coursera یا Lynda اشاره کرد.
    • بلاگری: بلاگری می تواند به صورت وبلاگ نویسی، اشتراک روتین زندگی روزانه، رویدادهای مهم و یا تعامل در یک حوزه خاص انجام شود. این کار می تواند به شناخته تر شدن چهره شما منجر گردد. این کار در نهایت باعث خواهد شد تا شما بتوانید در زمینه تبلیغات و یا فروش کالای خود، از طریق رسانه ای که دارید، اقدام کرده و کسب درآمد کنید.
    بهترین کسب و کار اینترنتی در ایران

    بهترین کسب و کار اینترنتی در ایران چیست؟

    حال می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که بهترین کسب و کار اینترنتی در ایران چیست؟ در این رابطه باید بدانید که ایران یکی از کشورهایی است که از غالب کشورهای منطقه، گردش مالی بالاتری دارد. همچنین فرصت های زیادی برای بهره مندی از فضای مجازی در این کشور وجود دارد. صاحبان کسب و کارها می توانند با استفاده از سئو و تبلیغات سایت خود، بازار را بدست گیرند. از جمله بهترین کسب و کارهای اینترنتی در ایران می توان گفت:

    • دراپ شیپینگ: در پاسخ به این پرسش که بهترین کسب و کار اینترنتی چیست، باید به دراپ شیپینگ اشاره کرد. این کار مزایای مختلفی دارد، از قابلیت اجرایی بودن آن با سرمایه کم گرفته تا عدم نیاز به مکان برای نگهداری و انبار محصولات و عدم نیاز به یک فروشگاه فیزیکی. دراپ شیپینگ یک نمونه خوب از بهترین کسب و کارهای اینترنتی است که شما در آن از انبار تامین کننده، محصولات موردنیاز مشتری را به صورت مستقیم تامین می کنید.
    • مشاوره سئو: شما می توانید این مورد را نیز در زمره بهترین کسب و کار اینترنتی در ایران در نظر بگیرید. چراکه امروزه موجی از مهاجرت ها از سوی صاحبان کسب و کار به اینترنت راه افتاده است و از همین رو بستر مناسبی وجود دارد که افراد متخصص در این زمینه بتوانند نیاز آنها را برای رسیدن به رتبه های بالای گوگل تامین کنند.
    • وبینار آموزشی: اگر در یک زمینه خاص مهارت دارید، پیشنهاد می کنیم حتما از دانش خود برای آموزش به دیگران استفاده کنید. برای آنکه بتوانید از این راه کسب درآمد کنید، می توانید وب سایتی را برای برگزاری وبینارهای آنلاین و یا فروش آن ها ایجاد کنید. شما می توانید در کنار آن دوره های آموزشی دیگران را نیز در سایت خود معرفی کرده و از طریق همکاری در فروش آنها، کسب درآمد نمایید.
    بهترین کسب و کار اینترنتی برای دانش آموزان
    • افیلیت مارکتینگ: شما می توانید از افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش استفاده کنید. نمونه ای از آن را در مورد قبل بیان کردیم. در این حالت لازم است وب سایت بازدید روزانه بسیار بالایی داشته باشد. بنابراین مهم است بر روی محتواهایی که بیشترین طرفدار را دارند دست گذاشته و نیز تولید محتوا و سئو سایت خود را جدی بگیرید. در این گونه مشاغل، شما می توانید با رسانه ها و یا فروشگاه های اینترنتی همکاری کرده و درصدی از سهم سود فروش آن کالاها را برای خود بدست آورید.
    دکتر ماکان آریا پارسا خلبان و کارآفرین ایرانی
    • فروش در وب سایت های قدرتمند: راهکار دیگری که می توان برای کسب و کارهای اینترنتی خوب در ایران معرفی کرد، فروش در وب سایت های قدرتمندی مانند دیجی کالا و غیره است. در این حالت نیازی نیست تا وب سایت و یا هزینه های دیگری را صرف کنید. تنها کافیست به عنوان یک فروشنده متعهد با قیمت مناسب در این پلتفرم وارد شده و از طریق آن پلتفرم، وسایل خود را به فروش برسانید.

    این مطلب ادامه دارد … .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج + 4 =

    دکمه بازگشت به بالا