مقالات

راهنمای جامع خرید کسب و کار در ترکیه

  • خرید کسب و کار در ترکیه شامل فرصت های بسیاری است. این کشور در برخی از شهرها از جمله استانبول، ازمیر، آنکارا و غیره، جمعیت های بیش از 3 میلیون را دارد. دکتر ماکان آریا پارسا معتقد است که این موارد باعث می شود تا شما بتوانید با خرید کسب و کار در ترکیه که به آن به اصطلاح دویر کردن نیز گفته می شود و یا خرید فرانچایز، اقدام به کسب درآمد در جریان نموده و نیز از مزایای آن در بهره مندی از اقامت استفاده کنید.

    دکتر ماکان اریا پارسا در سخنرانی کارآفرینان موفق

    مهاجرت از طریق خرید کسب و کار در ترکیه

    یکی از راه های بدست آوردن اقامت کوتاه مدت (که حداکثر تا 2 سال هستند)، خرید کسب و کار در ترکیه و نیز املاک است که باید پس از انجام این کار، درخواست خود را در اداره مدیریت مهاجرت استانی (e-ikamet.goc.gov.tr) ثبت نمایند. ترکیه همواره به عنوان یکی از کشورهای جذاب برای ایرانیان، روسیه و عراق بوده است. اقتصاد پایدار و وضعیت با ثبات سیاسی، از جمله مهم ترین نکاتی است که سرمایه گذاران در زمینه ورود به این کشور به آن توجه می کنند.

    مهاجرت به منظور سرمایه گذاری همیشه روشی بسیار پرهزینه بوده است، اما ممکن است عوام تصور کنند که سرمایه گذاری در یک کشور همیشه مستلزم شروع از صفر است، در حالی که امروزه امکان خرید شرکت‌ها و مشاغل و پروژه‌های آماده وجود دارد. در واقع مزیت خرید کسب و کار در ترکیه این است که شما از افرادی که به تازگی وارد این عرصه شده اند جلوتر هستید. در واقع این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

    بهترین بیزینس در ترکیه

    از جمله مزایای این کار در خرید کسب و کار در ترکیه و یا شرکت ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

    • شخص دیگری قبلا برای شروع یک تجارت هزینه همه چیز را پرداخته است. راه اندازی یک شرکت، یافتن و اجاره منابع، استخدام کارمندان و موارد دیگر.
    • به دست آوردن سهم بازار و داشتن یک پایگاه مشتری خاص.
    • کسب و کار در حال حاضر دارای برنامه های حسابداری، خط مشی ها و رویه های عملیاتی است.
    • ثبت شرکت در ترکیه و رشد کسب و کار شما در این کشور ماه ها طول می کشد، در حالی که از روز اول با خرید یک شرکت یا کسب و کار فعال و آماده کسب درآمد خواهید داشت.
    • با مشکلات راه اندازی مانند خرید تجهیزات، تعمیرات، تزئینات و غیره مواجه نخواهید شد.

    بهترین بیزینس در ترکیه چیست؟

    اگر شما هم در این بخش علاقمند به خرید کسب و کار در ترکیه هستید، می توانید به سراغ بهترین کسب و کارهایی که می توان برای خرید این مشاغل آنها را در نظر داشت بروید که عبارتند از:

    • خودروسازی: یکی از مواردی که می توان در لیست بهترین بیزینس در ترکیه به آن اشاره کرد، مشاغلی است که در زمینه خدمات خودروها وجود دارند. امروزه بیش از یک چهارم جمعیت این کشور دارای خودرو هستند. سرمایه گذاری در مجموعه مشاغل خودرویی که قطعات یدکی با کیفیت تولید می کند، خدمات و تعمیرات آن ها را ارائه می کند و غیره، می تواند بسیار مناسب باشد.
    • نساجی: ترکیه در بین کشورهای منطقه، رتبه خوبی در تولید محصولات نساجی از جمله پوشاک دارد. این کشور کارخانه‌های متعددی دارد که کالاها، مواد شیمیایی و محصولات واسطه‌ای خام تولید می‌کنند. این صنعت نساجی وظیفه صادرات منسوجات در کشورهای اروپایی را بر عهده دارد. از این رو کارخانجات نساجی همواره به دنبال سرمایه گذار هستند؛ زیرا بازده سرمایه گذاری بسیار بالایی دارد. بنابراین شما می توانید در این زمینه نیز بهترین بیزینس در ترکیه را بیابید.
    خرید فرانچایز در ترکیه

    اگر بخواهیم برخی دیگر از بهترین فرصت ها و بهترین بیزینس در ترکیه را نیز نام ببریم، باید گفت:

    • شرکت تولید نمک
    • آژانس گردشگری
    • خدمات نظافتی که بهترین بیزینس در ترکیه به خصوص در شهرهای شلوغ است
    • شرکت های ساخت و ساز ساختمانی
    • تولید تجهیزات پزشکی
    • تجارت مواد غذایی
    • خدمات بازسازی

    راهنمای خرید فرانچایز در ترکیه

    ابتدا لازم است بدانید که به جای خرید کسب و کار در ترکیه، شما می توانید از طریق خرید فرانچایز نیز اقدام کنید. فرانچایز یک مدل سرمایه گذاری است که معمولا مورد استقبال خوبی از برندهای شناخته شده قرار می گیرد. در این حالت شما می توانید با خرید فرانچایز در ترکیه، یک شعبه را که دارای فرانچایز یا حق امتیاز خاصی است تهیه کنید. این نوع حق امتیازها را می توان در دو نوع خلاصه کرد که عبارتند از:

    • نوع اول داشتن حق استفاده و کار با نام و برند و
    • نوع دوم داشتن حق فروش یا توزیع محصول برند است.

    در هر صورت، باید در نظر داشته باشید که نمایندگی یک برند صرفا به معنای فروش محصولات آن شرکت نیست، بلکه باید از روش ثابتی برای فروش، بازاریابی و ارائه خدمات استفاده کنید. خرید فرنچایز در ترکیه به شما این امکان را می دهد که کسب و کار خود را راه اندازی کنید. سپس با استفاده از برند معروف شخص دیگری کسب درآمد کنید. این کار باید تحت قراردادی بین صاحب برند و سرمایه گذار به مبلغ توافق شده انجام شود. فرصت های مختلفی در خرید فرانچایز وجود دارد که می توان به رستوران ها، کافه ها، بهداشت و زیبایی، آموزش، سرگرمی و تفریح ​​و تجارت محصولات مختلف مانند پوشاک، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و غیره اشاره کرد.

    خرید مرغداری در ترکیه

    روند خرید یک فرانچایز به جای خرید کسب و کار در ترکیه به شرح زیر می باشد:

    • اولین مرحله اخذ امتیاز تجاری، تاسیس و ثبت شرکت در ترکیه می باشد. بهتر است قبل از انجام این کار، به دنبال بهترین بیزینس در ترکیه در آن شهر باشید.
    • برای اخذ امتیاز تجاری باید مراحل معمول ثبت شرکت در ترکیه بصورت قانونی انجام شود.
    • سپس شرکت قرارداد حق امتیاز با مالک علامت تجاری برای به دست آوردن حقوق و تعهدات بین شرکت و خریدار امضا می کند.
    ماکان آریا پارسا کارآفرین خوش فکر ایرانی
    • پس از امضای این قرارداد، سرمایه گذار باید کلیه بندهای ثبت شده در متن قرارداد را رعایت کند، در مقابل، فرانچایز دهنده موظف است برند و آموزش های لازم را به کارکنان و کل مدیریت ارائه دهد.

    این مطلب ادامه دارد … .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    7 + 17 =

    دکمه بازگشت به بالا