بازاریابی دیجیتال

همکاری در فروش از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا

  • به گفته دکتر ماکان آریا پارسا همکاری در فروش با پورسانت بالا یا افیلیت مارکتینگ یکی از شاخه های جدید و تخصصی علم بازاریابی می باشد. امروزه بسیاری از افراد در این شاخه به صورت گسترده ای مشغول به فعالیت می باشند. اگر افراد از امکانات دیجیتال مانند وب سایت فعال، صفحه آپارات و یوتیوب برخوردار باشند می توانند در دنیای مارکتینگ حضور یابند.

    داشتن مهارت های فردی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات می تواند به موفقیت شما در این کسب و کار کمک کند. در دنیای امروز ما شاهد کاربرد گسترده این روش بازاریابی می باشیم. به طور قطع مهمترین دلیل افزایش کاربرد بازاریابی به شیوه مشارکت در فروش، نتیجه بخش بودن این روش بازاریابی در افزایش مشتری هاست. حفظ وفاداری مشتری به برند و فراهم نمودن شرایط برندسازی از مزایای کاربرد این روش و دلایل گسترش استفاده از آن می باشد.

    همکاری در فروش چیست و چگونه اجرایی می شود؟

    از دید دکتر ماکان آریا پارسا در درجه اول باید بدانید که همکاری در فروش با پورسانت بالارا تحت عنوان های مختلفی مانند بازاریابی پورسانتی و همچنین افیلیت مارکتینگ معرفی می نمایند. این روش بازاریابی یکی از گسترده ترین روش های بازاریابی می باشد که به دو صورت سنتی و مدرن اجرایی می شود. در روش سنتی بازاریابان با مراجعه حضوری به اصناف سعی در معرفی برند خود می نمایند. در حالی که در شیوه مدرن بازاریابی با استفاده از فضای مجازی و رسانه صورت می پذیرد. در این روش بازاریابی از یک بستر ثابت به منظور معرفی لینک محصول استفاده می شود.

    در نتیجه با پرداخت پورسانت بالا احتمال موفقیت در این شیوه بازاریابی بسیار افزایش می یابد. همچنین ناشران محتواهای تبلیغاتی با افزایش فروش محصول و تحقق اهداف تعیین شده می توانند درآمد مناسبی را از این فعالیت کسب کنند. این سیستم بازاریابی به شیوه نوین اولین بار در سال 1996 توسط سایت شناخته شده آمازون مورد استفاده قرار گرفت. البته هنوز هم یکی از شیوه های اصلی بازاریابی در سایت آمازون همین شیوه بازاریابی پورسانتی می باشد. آمازون با کاربرد روش بازاریابی به شیوه مشارکت در فروش به یکی از شناخته شده ترین سایت های دنیا در فروش محصولات تبدیل شده است.

    همکاری در فروش با پورسانت بالا

    در این شیوه چگونه بازاریابی و فروش محصولات افزایش می یابد ؟

    طبق نظر دکتر ماکان آریا پارسا معمولا بسیاری از افراد با شنیدن نام بازاریابی پورسانتی به دلیل دانش محدود خود در این زمینه دچار نگرانی می شوند. در واقع برای این افراد می توان اینگونه بیان کرد که بازاریابی بر پایه همکاری در میزان فروشدارای ساز و کار مشخص و از پیش تعیین شده می باشد. همچنین امروزه بسیاری از برندهای شناخته شده در دنیا از این شیوه برای افزایش فروش خود بهره می برند. البته استفاده از این روش تنها محدود به برندهای معروف دنیا نمی شود. در واقع سیستم عملکردی بسیاری از فروشگاه های اینترنتی نیز بر اساس همین شیوه بازاریابی بنا شده است. همچنین این شیوه آنچنان کاربردی است که امروزه سایت های شناخته شده دنیا نیز برای تامین هزینه مالی خود از این روش بازاریابی استفاده می کنند.

    تبلیغ به روش همکاری در فروش به صورت های گوناگونی اجرایی می شود. اما به طور معمول در این روش بازاریابی، سایت سفارش دهنده تبلیغ محتوای مورد نظر خود را مانند یک بنر و یا محتوای متنی تهیه می نماید. در نهایت محتوای تولید شده را در اختیار سایت منتشر کننده تبلیغات قرار می دهد. سایت هایی که موظف به نشر پیام تبلیغاتی هستند در ازای فروش محصول و یا هر کلیک بر روی محتوای پورسانت دریافت می کنند. البته شیوه پرداخت و نوع فرآیند مورد نظر برای دریافت پورسانت به صورت یک توافق دو سویه انجام می شود. این امر به این معنی است که توافق صورت گرفته در مورد میزان پورسانت پرداختی کاملا از پیش تعیین شده می باشد.

    سایت های همکاری در فروش

    در این روش بازاریابی چه کسانی دخیل می باشند؟

    طبق صحبت های دکتر ماکان آریا پارسا در روش بازاریابی که بر اساس مشارکت سایت های همکاری در فروش بنا شده سه بازیگر اصلی ایفای نقش می نمایند. اولین فردی که در این شیوه بازاریابی نقش مهمی را ایفا می کند فروشنده محصول می باشد. غالبا این افراد با استفاده از تبلیغات و بازاریابی گسترده به افزایش فروش محصولات کمک شایانی می کنند. در نهایت نیز آنها در ازای خدمات فروش محصول پورسانت دریافت می کنند. دومین گروهی که در این فرایند نقش مهمی دارند ناشران تبلیغات هستند. در واقع برای نشر انواع تبلیغات وجود یک بستر ثابت الزامی می باشد.

    بر باور دکتر ماکان آریا پارسا سایت هایی که تبلیغات مربوط به محصولات در آنها عرضه می شوند از مهمترین بازیگران موثر در بحث افیلیت مارکتینگ می باشند. در نهایت سومین گروه موثر در این شیوه بازاریابی کاربران و یا همان مشتریان هستند. در نهایت لینک های تبلیغاتی به منظور جلب توجه مشتری ها و یا همان کاربران در سایت های مختلف ارائه می شوند. در نتیجه با تحریک کنجکاوی کاربر می توان او را از یک بازار خرید بالقوه به یک بازار خرید بالفعل تبدیل نمود.

    همکاری در فروش محصولات دیجیتال

    معرفی برخی از مدلهای بازاریابی به شیوه همکاری در بخش فروش محصول

    شاید برخی از افراد به این موضوع توجه نموده باشند که عموما بازاریابی به شیوه همکاری در فروش در شکل های متفاوتی اجرا می شود. با وجود ساختار ساده این شیوه بازاریابی اما غالبا روش های مختلفی برای اجرایی نمودن آن ارائه می گردد. در نهایت انواع روش های مختلف برای پرداخت پورسانت در این شیوه بازاریابی تعیین شده است. این امر می تواند به سایت های سفارش دهنده در تحقق اهداف تجاریشان کمک شایانی نماید. در ادامه به بررسی برخی از روش های کاربردی بازاریابی به شیوه افیلیت خواهیم پرداخت.

    این مطلب ادامه دارد…

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه × 1 =

    دکمه بازگشت به بالا