بازاریابی دیجیتال

شروع کسب و کار جدید از دیدگاه دکتر ماکان آریا پارسا

  • از دید دکتر ماکان آریا پارسا شروع کسب و کار جدید می تواند برای بسیاری از افراد فرایندی پر از چالش و نگرانی باشد. در نتیجه اضطراب و نگرانی در مسیر هر فعالیت اقتصادی می تواند به عنوان یک مانع برای اجرای صحیح کارها در نظر گرفته شود. اغلب افراد عموما نمی توانند بار روانی که در زمان شروع کاربه آنها وارد می شودرا به راحتی مدیریت نمایند. در ابتدای راه مشورت با افرادی که در مسیر پیش روی به موفقیت رسیده اند تا حدودی می تواند از میزان تنش روانی شما بکاهد. شاید مهمترین مزیتی که مشورت با افراد موفق برای شما ایجاد نماید کاهش فشار روانی و اعتماد به توانایی های فردی خود باشد.

    نقش ایده در موفقیت کسب و کار

    علاوه بر تجربه در شروع کسب و کار جدید شمابه ایده هایی ناب نیز نیاز دارید. به گفته دکتر ماکان آریا پارسا با کمک ایده های ناب شما می توانید تجارتی جدید و پویا را ایجاد کنید. همچنین استفاده از مشاوره های تخصصی در زمان راه اندازی کار هم می تواند در افزایش احتمال موفقیت شما موثر باشد. در نهایت می توان به این موضوع اشاره کرد که هیچگونه فرمول ثابتی برای شروع یک بیزینس وجود ندارد. استفاده از خدمات مشاوره ای می تواند تا حد قابل توجهی سبب افزایش احتمال موفقیت شما در شروع کار شود.

    بررسی مراحل اصلی پیش از شروع کسب و کار

    در مرحله اول پیش از شروع کسب و کار جدید شما حتما باید ایده خود را به صورت مرحله به مرحله بهبود ببخشید. به اعتقاد دکتر ماکان آریا پارسا بهبود بخشیدن ایده اولیه به این معنا می باشد که اگر شما قصد راه اندازی کاری را دارید در درجه اول باید تمامی جوانب کار را در نظر داشته باشید. همچنین شما می توانید طرح مورد نیاز برای کسب و کار خود را ثبت و موارد مالی را در آن به صورت دقیق ارزیابی کنید. در ادامه نیاز است تا صاحبان مشاغل با بهره گیری از نظر متخصصان ساختار قانونی مورد نیاز برای کسب و کارهای جدید و پرسود را تعیین نمایند. در ابتدا بهتر است کار را در مقیاس کوچک آغاز نمایید و بر جذب مشتری های وفادار تمرکز کنید. برای موفقیت در هر فعالیت اقتصادی مهمترین موضوع داشتن اعضای توانمند در تیم اجرایی می باشد.

    در نتیجه شما باید تیم اجرایی بسیار قویی برای شروع بیزینس خود انتخاب نمایید. تبلیغات از دیگر عناصر مهم در موفقیت کسب و کارها می باشد. در نتیجه از تمامی ظرفیت ها برای تبلیغ برند خود استفاده نمایید. در نهایت بعد از موفقیت در کسب و کار خود می توانید نسبت به توسعه آن وارد عمل شوید.

    کسب و کارهای جدید و پرسود

    اهمیت توجه به  کسب و کارهای جدید و پرسود

    بر باور دکتر ماکان آریا پارسا ما برای راه اندازی هر فعالیت اقتصادی باید از نقطه صفر شروع کنیم. در واقع نقطه صفر یعنی همان نقطه اولیه که تنها با یک ایده تجاری آغاز می شود. در نهایت با تلاش مکرر می توان سبب توسعه روزافزون کسب و کار خودمان شویم و برندی شناخته شده را به بازار معرفی کنیم. شروع کسب و کار از صفر شاید در ابتدا امری غیر ممکن به نظر برسد اما باید بدانید که بسیاری از موفقان دنیای اقتصاد فعالیت خود را از این نقطه آغاز نموده اند. همچنین نمی توان از تغییرات ایجاد شده در زندگی انسان ها در سال های اخیر نیز چشم پوشی نمود. دنیای متحولی که ما در آن زندگی می کنیم سرشار از موقعیت های کاربردی برای راه اندازی بیزینس با ساختاری کاملا متفاوت می باشد.

    در نتیجه ما برای راه اندازی کارهای نوین و پرسود نیازمند استفاده از ایده های جدید می باشیم. گاهی نداشتن ایده میتواند سبب سرخوردگی در مسیر راه اندازی بیزینس شخصی ما شود. در نتیجه برای کسب نتایج قابل قبول در این مسیر شما می توانید با مشاوران برای آشنایی با ایده های شغلی جدید مشورت کنید.

    شروع کسب و کار از صفر

    داشتن ایده و بهبود آن مهمترین مورد در زمان راه اندازی کسب و کار

    معمولا هر یک از ما فعالیت اقتصادی خود را تنها با یک ایده اولیه آغاز می کنیم. همانگونه که داشتن ایده برای شروع بیزینس مهم و ضروری است کاربردی بودن آن ایده هم بسیار اهمیت دارد. گاهی ایده های اولیه از ساختار ضعیفی برخوردار هستند و نمی توانند برای تحقق اهداف بلند مدت کاربردی باشند. در چنین شرایطی مشاوران کارآفرینی بر خام بودن ایده اولیه تاکید می کنند. برای کاربردی شدن ایده اولیه نیاز است تا صاحبان مشاغل به تدریج در جهت بهبود ایده خود تلاش نمایند. این امر می تواند در طی زمان سبب افزایش میزان فروش و در نهایت وفاداری مشتریان به برند تجاری شما شود. در نتیجه باید به موضوع بهبود ایده اولیه در مسیر راه اندازی بیزینس توجه ویژه ای کرد.

    به خاطر داشته باشید که در برخی مشاغل ما شاهد رقابت بسیار زیاد به ویژه در شروع کسب و کار جدید می باشیم. در نتیجه افزایش رقابت می تواند تا حد زیادی سبب افزایش هزینه ها به ویژه در امر تبلیغات شود. در نهایت بهتر است شما از اشتغال در اینگونه مشاغل خودداری نمایید. مگر اینکه شما دارای ایده ای ناب و خاص که سبب افزایش موفقیت شما در بازارهای پر رقابت می شود باشید.  

    ، راه اندازی کسب و کار

    بررسی راهکار اصولی برای راه اندازی کسب و کار جدید و موفقیت در آن

    طبق صحبت های دکتر ماکان آریا پارسا برای راه اندازی کار شما باید تمامی جوانب را بررسی و راه هایی که می تواند به موفقیت شما کمک نماید را شناسایی کنید. در ابتدا پیش از شروع کسب و کار جدید بهتر است تا تعدادی پرسش در ذهن خود ایجاد نمایید. در درجه اول باید به این موضوع بپردازید که بازار فروش مناسب برای محصول شما کجاست؟ در نهایت باید به تامین هزینه های مورد نیاز برای راه اندازی بیزینس خود توجه داشته باشید. داشتن جهان بینی دقیق نسبت به پرسش های این چنینی می تواند به شما در نگارش طرح کسب و کار کمک نماید. پیش از آغاز فعالیت تجاری شما باید به خوبی بازار هدف را شناسایی کنید.

    این مطلب ادامه دارد…

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 − 11 =

    دکمه بازگشت به بالا